Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: ons 17 sep 2014, 23:32

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 körkort 
Författare Meddelande
Hjärtebarnskontrollant

Inlägg körkort
Jag har inte körkort men funderar på att ta det.
Vi har ingen bil.
Jag undrar om det skulle vara lättare att ta körkort på någon intensiv kurs i Norrland än att få in det i sin vardag.
Någon som känner till något om någon bra kurs.
Har aldrig suttit bakom en ratt.
Tacksam för tips.

lör 21 jul 2007, 09:12
Profil ICQ YIM
Hjärtebarnskontrollant

Haha jo jag har en kompis som tog körkortet på en vecka i hmm, arjeplog eller Arvidsjaur..men man måste ha gjort teoriprovet klart innan man gör uppkörningen, så beställ böcker och börja plugga först! :lol:

lör 21 jul 2007, 10:27

Det här lät ju jätteintressant! Fast måste det vara så långt bort som i Arvidsjaur? Är det ingen som vet om någon liknande kurs på andra håll i (mellan-)Sverige?

Skönt att höra att det finns fler körkortslösa vuxna, jag hade börjat undra om jag var den enda... :shock: Hur får man tid till att övningsköra? När den enda som kan ta med en ut och köra är sin man? Vem tar hand om barnen under tiden? Mormor kan man ju inte utnyttja jämt - eller?

Men intensivkurs - måste man ha suttit lite bakom en ratt innan också, eller kan man vara näst intill helgrön?

lör 21 jul 2007, 21:13
Hjärtebarnskontrollant

Jag tror att man kan vara helt grön, men jag skulle nog övningsköra först för det finns typ ett trafikljus i Arvidsjour, och har man inte så mycket körvana så kanske det känns lite konstigt att komma tillbaka till sin stad och köra där det är massa massa bilar, folk, korsningar, rondeller, rödljus osv....

Jag tog körkortet för 2 år sedan, som "vanligt" på en trafikskola..eller jag pluggade teorin hemma och skrev provet och sen började jag övningsköra på trafikskolan..jag fick smärre panik av att köra med min fästman, men med min körskolelärare var jag helt luuugn och trygg, så jag dyrbetalade och tog säkert 20 lektioner, men det var det värt. jag kände mig helt säker på allt samma dag jag hade tagit körkortet!! så jag la väl ned runt 10.000:- på mitt kort,innan det var klart, men jag vet inte om det är dyrare i större städer?

lör 21 jul 2007, 21:21
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ]