Re: Kurning av 7-månaders- början imorn 10 dec
Hej!
Jag hoppar in här och försöker ge svar utifrån bästa förmåga.
Du skriver att du inte gillar metoden längre- då fungerar inte SHN heller. Trots allt så är inte SHN en metod utan en hel filosofi kring barnet och dess sömn. Men om det bara var ett uttryck för frustration så tycker jag att ni nog bara kommit av banan och att det inte är några som helst problem att komma upp på den igen.
Efter läsningen så skall ni alla skratta så ni kiknar, hur har ni det med skrattet till godnattet?
Förtrotsen? Är det något som ni är medvetna om? Liten börjar att bli stor, och frågar nu på ett mer ihärdigt sätt om det är samma som fortfarande gäller. Läs gärna under favoriterna här- finns mycket nyttigt att läsa. Ni måste visa att allt är precis som vanligt fast det stormar lite grann kring gossen.
Tills allt hade lagt sig så hade jag separerat syskonen- storebrodern kan ni ju faktiskt förklara för ( och i lek) att lillebror måste få sova i lugn och ro för sedan flytta in med brorsan. Sicket party det kan bli tänker jag- ihopflyttningsparty som storebror kan planera
Sedan hade jag tagit lillbrorsan i eget rum ( ni har väl spjälsäng till gossen antar jag?) och sett hans "kraftuttryck" som frågor istället, fast i påståendets form. Hänger du med hur jag menar? Ramsan är den som gäller, den har ni alla i er, så den skall användas.
Här är alltså bara lite tankar från mig. Ett bollplank helt enkelt. Här blir snart påfyllt med andra kloka människor som har klokskaper att dela med sig.

LilloppansMamma