Hej!
Personligen lägger jag upp hela min vardag utifrån barnens mat och sovtider.
7.00 godmorgon! M dricker sin välling själv i sängen och har sen ensamlek. H följer med till min säng för lite gos och välling, sen ensamlek för honom oxå. Jag bäddar och går ner och donar, dricker kaffe, äter frukost.
8.00 Påklädning och lek på nedervåningen. Här brukar vi dammsuga, torka golv, vika tvätt osv.
8.45 H sover i 45 minuter. Jag och M myser lite tillsammans.
9.30 Påklädning och utgång. Åker och hälsar på någon eller håller oss hemma. H sitter i en bärstol på ryggen och M traskar på som han vill. Här travar vi in ved, eldar i pannan, hänger tvätt, matar hundarna eller tar en liten promenad.
10.30 Lunch för grabbarna. Rejäla grötportioner med rivet äpple, kanel, smör och/eller plommonpuré serveras. M äter själv och jag matar H.
11.00 Diska bort efter lunchen. M hjälper gärna till. H tittar på i från sin matsol eller tränar krypning på golvet.
12.00 H lägger sig och sover i 2 h. M och jag har en egen halvtimme, M lägger pussel och jag sitter vid datorn.
12.30 M lägger sig och sover i 1,5 h. Jag har egen tid till 14.00

Här gör jag sånt som är svårt att göra när barnen är vakna.... sover på soffan, läser, kollar på nån bra film, sitter vid datorn.....äter lunch om jag inte ätit med grabbarna.
14.00 Uppstigning och mellis. M äter själv och jag hjälper H.
14.30 Påklädning och utgång innan det hinner bli mörkt igen.

Donar oftast på ute på gården, skottar snö, åker pulka hämtar posten, ibland hinner vi med en liten sparktur. Eller så åker vi och handlar.
15.15 (typ

) går in. Mera lek, tvättvikning etc.
16.00 H lägger sig och sover i 20 min. Jag och M börjar förbereda middagen.
16.20 H väcks tränar krypning på golvet eller tittar på när jag lagar mat. Pappa kommer hem, bus med bröderna. Ibland åker pappan och M iväg på nåt viktigt uppdrag med traktorn innan middagen.
17.00 Middag för hela familjen
18.00 Middagsstök och bad, H badar först och sen badar M själv med alla sina badsaker.
18.30 Vällingmys och sen bus och skratt.
19.00 Godnatt för både M och H
19.05 -Fria aktiviteter
Jenny