Re: För lite sömn för E, 3 år?
Hej och Tack Susan för dina tankar!
Jag hade gärna sugit åt mig dom med hull och hår - om allt hade funkat och om damen var piggelin trots sina 11 timmars natt och korta, korta vila på dagen...
Men det gör just inte det längre. Hon är ofta trött på dagis efter lunchen, får en ledsen svacka och vill "ha mamma", samt att hon ofta klagar över att hon är trött när vi är ute på eftermiddagarna.
Hon har förutsättningar för vila när vi kommer hem från dagis, mörkt rum med saga - men hon ligger aldrig mer än 10 minuter sen har hon "vilat färdigt nu mamma"...
Så jag upplever att hon inte får tillräckligt med sömn, men vet inte hur jag skall komma till bukt med det.
Jag njuter av Ester i fulla drag, men det är svårt för henne då hennes vanligtvis så pigga humör nu börjar tryta alltmer...
Hur skall vi göra? VI är ute MYCKET på eftermiddagen, ibland även efter middagen för att hon skall vara riktigt fysiskt trött inför läggning, men icke sa nicke - hon somnar aldrig före 19.30 och vaknar alltid före 06.30, dvs aldrig mer än 11 timmar. Trots att hon gäspar stooort redan vid 18-tiden...
Ofta trotsskrik på nätterna som också stör sömnen....