Re: Jag blir ensam med fyra barn...
Hej Kaoskatta!
Tack för din uppmuntran.
Jag känner mig ganska ok nu, när den värsta känslostormen lagt sig....det som är så skönt att pappan och jag aldrig har bråkat, inte ens när jag gjorde slut har det varit hårda ord. Jag bestämde mig redan innan att vara lugn-för min egen skull, och för barnens så klart.
Pappan och jag har pratat mer, och han vill att vi ska fortsätta ihop (han säger att han vill se barnen växs upp tillsammans som en familj osv) men jag är stenhård, det han gjorde var oacceptabelt och han tänkte varken på mig eller familjen när han bytte nr med en 24-åring....MEN vi ska sammarbeta fullt ut, och han ska bo kvar till bebisarna är födda och några månader till-för min trygghet. Jag har ju redan två barn och behöver stöd i vardagen och när det är dags för förlossningen vill jag att han är med (trots allt). Dessutom är min mage rätt stor redan nu och ibland ha jag ont -vi delar ju på allt hushållsarbete och det tunga gör han-det blir praktiskt lättare att han är här just nu.
Villkoren är från min sida att vi inte delar säng eller har sex.
Hittills funkar det bra. Det konstiga är att vi är precis som vanligt. Stämningen är bra, och vi kan tom skratta ihop.
Dock så säger han hur mycket han älskar mig och vill att vi ska fortsätta ihop...men jag tror han ger sig när han inte får någon respons.
Min plan är också att detta kan göra att han känner sig närmare barnen-att han är med under graviditen, förlossning och den första bebistiden hela tiden. Jag vill ju att tvillingarna ska stå sin far nära och att han ska känna sig som deras far.
Klart att det ibland känns lite motigt. Inte kul att bli brädad av en 24-åring....men jag ville ju verkligen att ett till barn (och nu blev de två till!!!) så jag tänker njuta av detta.
Jag är aktiv, träffar väninnor och gör saker flera ggr i veckan som inte inkluderar pappan, bygger upp och har mitt eget liv, utan honom.
Kan vi fortsätta att vara så här kamratliga så kan det faktiskt funka.
Bästa väninnan sa att hon inte kan fatta hur jag kan vara så glad och stark-men det beror på livserfarenhet-jag har lärt mig att det faktiskt inte hjälper att bli bitter, arg och hämdlystern,utan det bästa för en själv och barnen är att ha ett rikt liv, vara stolt och se framåt-och acceptera att man då och då hamnar i en svacka-ingen annan människa ska få bestämma över mitt känsloliv, här måste man ta kontroll, också om det kräver en del för att komma dit-lugn är nog nykeln till det.
Jag tar god hand om mig själv, gör saker jag tycker om, och fyller min tid med roliga saker och lugn och ro....
Och jag ska få två bebisar

!
Pappan förlorar mest-han har förlorat sin familj, i alla fall möjligheten att leva tillsammans i vardagen, för någon han inte ens har träffat.....han är väl medveten om det och jag kan vänta en del förförelseknep från hans sida och många ljuva ord kommer ur hans mun för att få mig tillbaks....men någon romantik blir det inte-dock får han massera min rygg och mage varje kväll, och det gör han glatt när jag ber honom

.