Hej Maria!
Du kom ju till viktiga insikter när du skrev ditt eget inlägg, så jag behöver inte gräla och tala om var ni gjort fel
För att börja bakifrån; ni har lite väl mycket sömn på schemat och det är troligen därför som er tös vaknar för tidigt. Hela det andra levnadsåret rekommenderas 13½ timmar sömn per dyng, och jag får ihop det till 14 på ert schema. Så jag skulle korta ner dagsluren helt enkelt.
Sedan tycker jag också att ni har lite väl många måltider på ert schema - AW rekommenderar minst tre men helst fyra timmar mellan varje mål, och nu känns det lite som att tösen äter mest hela tiden

Särskilt på förmiddagen. Men, det var ju inte det som var ert problem
Hur länge man vill ge välling är ju en smaksak - frågar du mig säger jag att man helst inte alls ska ge välling till barn

Men det finns inget som säger att det måste vara just välling man ger - många ger smörgås istället, eller yogurt, eller frukt, eller mjölk. Hos oss dricker barnen en ansenlig portion opastöriserad komjölk, som ju är härligt fet och mättande.
Vad gäller nätterna vet jag inte hur mycket vägledning ni behöver nu efter dina egna insikter

Regel nummer ett är ju att INTE gå in i rummet, annat än vid KRIS. Det är ju där ni gjort den stora tabben, vilket du själv insett. Jag skulle nog helt enkelt rekommendera en minikur - men se till att ni är pålästa från topp till tå så allt blir rätt. Ju fler gånger man kurar och sedan ändå gör tvärtom mot vad man borde, desto svårare och mer tidskrävande blir kuren att genomföra!
Natt 1: In vid första pip och lugna, ramsa ut. Bekräfta.
Natt 2: Ramsa vid första pip. Bekräfta.
Natt 3: Avvakta en stund. Ramsa om det behövs.
Natt 4. Samma som natt 3 men avvakta lite längre.
Vad gäller förtrotsen så hänvisar jag dig till följande:
viewtopic.php?f=8&t=18665Scrolla ner till förtrots!
Kram och lycka till!